Najlepsza lista kontrolna pisania treści internetowych dla SEO

Znajdź wskazówki dotyczące doświadczenia czytelnika, łatwości SEO i jakości treści, z listami kontrolnymi przed publikacją, aby uzyskać najlepsze możliwe pisanie treści SEO.

Prawdopodobnie nie piszesz nowej treści tylko dla zabawy.

Masz cel i powód , dla którego poświęcasz czas na stworzenie nowej treści. Zwykle ma to na celu zwiększenie rankingów i konwersji, budowanie zaangażowania lub edukację konsumencką.

Bez względu na powód, istnieją konkretne kroki, które należy wykonać, jeśli chodzi o pisanie treści internetowych, aby wszyscy byli zadowoleni — zarówno ludzie, jak i wyszukiwarki.

W tym artykule dowiesz się, jak tworzyć treści, które spełniają wszystkie wymagania pod względem doświadczenia czytelnika, przyjazności dla SEO i jakości treści.

Na końcu każdej sekcji znajdziesz przydatną listę kontrolną pytań, które należy sobie zadać przed opublikowaniem w prasie.

Kroki do pisania przyjaznych dla użytkownika treści internetowych

Tytuł strony powinien wyjaśniać, czego można się spodziewać w treści

Tytuł Twojej strony jest jednym z najważniejszych sygnałów rankingowych na stronie. Jest to link, który użytkownicy widzą w wynikach wyszukiwania, a także na karcie okna przeglądarki podczas przeglądania strony.

Dlatego chcesz umieścić najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe o dużej objętości na początku tytułu, ale także uważać, aby nie przesadzać ze słowami kluczowymi.

Nie musisz również podawać nazwy firmy/strony internetowej w tytule strony. Nie pomoże to w awansowaniu postu na wyższą pozycję i zajmie cenną nieruchomość postaci.

Google zdecyduje, czy wyświetlać nazwę witryny w wynikach wyszukiwania.

Zamiast tego skup się na dołączaniu odmian słowa kluczowego, które jasno określają, czego można się spodziewać po tym fragmencie treści.

Upewnij się jednak, że spełniasz oczekiwania, w przeciwnym razie zauważysz dużą liczbę kliknięć zmieszaną z dużą liczbą odwiedzających, którzy odbijają się od strony, gdy zobaczą treść.

Tytuł strony również powinien być godny kliknięcia

Jeśli masz problem z wymyśleniem kreatywnego tytułu strony, który dobrze się czyta, wyjaśnia cel treści, nie jest zbyt napakowany i jest godny kliknięcia, przejdź do Google i wpisz główne słowo kluczowe.

Zobacz, co jest obecnie w rankingu, jakie słowa są używane, w jakiej kolejności i czy którykolwiek z tytułów stron ma dodatkowy czynnik wow.

Uporządkuj swoje nagłówki, aby opowiedzieć historię

Sposób organizacji treści i opowiadania historii może być jednym z głównych powodów, dla których użytkownicy nie pozostają na stronie zbyt długo.

Świetne pisanie treści internetowych to tworzenie świetnej historii i odpowiednie porządkowanie informacji zgodnie z upodobaniami odwiedzających.

Tak jak nie pomijałbyś kroków podczas pieczenia ciasta, nie chcesz, aby czytelnicy czuli, że omijasz kroki od nagłówka do nagłówka.

Weźmy ten przykład z pysznym serowym pieczeniem ziemniaczanym:

  1. H1: Przepis na serowe pieczenie ziemniaków
  2. H2: Najlepszy sposób na upieczenie serowego ziemniaka
  3. H2: Co podajesz z zapiekaczem ziemniaczanym?
  4. H2: Jakie mięso najlepiej smakuje z ziemniakami?
  5. H3: Składniki
  6. H3: Instrukcje
  7. H3: Komentarze

Kiedy już zrozumiesz, jak upiec serowego ziemniaka, będziesz chciał wiedzieć, do czego należy go podawać i jaki rodzaj mięsa najlepiej pasuje do ziemniaków.

Ten rodzaj struktury nie tylko opowiada historię, ale także pomaga zająć się wszystkim, co trzeba wiedzieć o treści. Daje czytelnikowi właściwe zrozumienie serwowania serowych ziemniaków.

Jeśli Twój użytkownik lubi krótkie akapity, napisz krótkie akapity

Nie ma idealnej liczby słów i nie ma idealnej długości akapitów.

Prawie każdy marketer treści (a nawet Google) powie, że czytelnicy preferują krótsze akapity, stosowanie wypunktowań i unikanie kolejnych zdań.

Ale nie zawsze tak jest w przypadku każdego typu czytelnika ani każdego rodzaju treści . Niektóre fragmenty treści muszą być tak czarno-białe, jak to tylko możliwe, bez puchów i wszystkich informacji technicznych bez względu na formatowanie.

Niektórzy użytkownicy nadal wolą przetrawiać takie treści.

Większość użytkowników tego nie robi, ale jak podzielę się bardziej szczegółowo poniżej, skup się na pisaniu treści, które Twoja osobowość pokocha, i włóż mniej wysiłku w próby trafienia na określoną liczbę słów.

Dodaj linki do odpowiednich fragmentów treści w Twojej witrynie

Prostym sposobem, aby odwiedzający podróżował po Twojej witrynie i nie wracał do Google, jest dodanie wewnętrznych linków w treści.

Idealnie, im dłużej możemy zatrzymać odwiedzającego, który eksploruje witrynę, tym większe są szanse, że stanie się fanem marki, dokona konwersji i/lub wielokrotnie się angażuje.

Dodatkowo, gdy umieszczasz linki do innych treści, które odnoszą się do tematu w Twojej witrynie, może to pokazać wyszukiwarkom, że jesteś autorytetem w tym temacie, ponieważ opublikowałeś tak wiele odpowiednich stron z treścią.

Zachowaj jednak ostrożność i zamieszczaj linki tylko do fragmentów treści, które faktycznie pasują do tematu.

Widziałem kilka postów, które próbują rozciągnąć znaczenie i dodają wewnętrzne linki dotyczące wolności finansowej zamiast odpowiednich tematów bankowych.

Artykuł o wolności finansowej może zaryzykować sprzeczność z pierwotnym tematem, w którym banku się zarejestrować. To nie jest spójne doświadczenie użytkownika.

Dodaj do historii za pomocą zdjęć i grafiki

Wizualizacje dodają tak wiele wartości do treści, pomagając w dalszym zilustrowaniu kwestii, wyjaśnieniu kroku lub dodaniu rozrywki.

Podczas dodawania obrazów do treści nie ma magicznej liczby określającej, ile obrazów należy uwzględnić, lub czy powinny one być filtrowane, w skali szarości, czy też unikać ludzi.

Wszystko to w dużym stopniu zależy od kontekstu artykułu i czytelnika. Powinieneś wiedzieć, zanim napiszesz post, kim jest czytelnik, jakie obrazy lubi (lub najlepiej im służy) i co reprezentuje Twoją markę, aby połączyć wszystkie elementy.

Bardziej konkretne jest to, jak optymalizujesz swoje obrazy.

Dla każdego obrazu musisz:

Zoptymalizuj tag ALT

Bez nadmiernego nadziewania się słowami kluczowymi opisz, jak obraz wygląda dla kogoś, kto może nie być w stanie go zobaczyć.

Jeśli jest to obraz talerza pełnego serowych ziemniaków i szklanki mleka, tagiem ALT powinno być „talerz z serowymi ziemniakami ze szklanką mleka”.

Skompresuj rozmiar pliku

Nie ma idealnego rozmiaru pliku, który byłby sensowny do kompresji każdego obrazu, dlatego najlepiej jest utrzymywać pliki obrazów tak małe, jak to możliwe, bez zniekształcania jakości obrazu.

 

Sprawdź obraz na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych

Upewnij się, że obraz lub grafika nie są rozciągnięte na stronie na urządzeniach mobilnych i wyświetlają się równie dobrze na każdym urządzeniu.

Powiedz czytelnikowi, co robić dalej

Każdy element treści wymaga wezwania do działania. Musi jasno powiedzieć czytelnikowi, co na świecie powinien zrobić dalej.

Czasami wygląda to na zapisanie się na biuletyn e-mailowy, aby otrzymywać więcej takich treści dostarczanych do ich skrzynki odbiorczej. Innym razem wygląda to tak, jakby klikać linki wewnętrzne, aby przejrzeć więcej, odpowiednią treść.

Bez względu na to, jakie są Twoje cele z tym fragmentem treści, niezależnie od tego, czy próbujesz poprawić rankingi słów kluczowych, czy budować swoją listę e-mailową, użytkownik powinien wiedzieć, co zrobić dalej, poza wyjściem z treści i powrotem do wyników wyszukiwania.

Przyjazna dla użytkownika lista kontrolna pisania

  • Czy treść zapewnia to, co mówi tytuł strony?
    • Czy tytuł strony jest wystarczająco ekscytujący, aby go kliknąć?
  • Czy nagłówki wspierają historię od nagłówka do nagłówka?
  • Czy masz powtarzające się zdania lub duże, duszne akapity?
    • Czy Twój czytelnik lubi powtarzające się zdania i duże, duszne akapity?
  • Czy dodałeś wewnętrzne linki do odpowiednich treści w swojej witrynie?
    • Czy podałeś również linki do stron zewnętrznych?
  • Czy użyłeś słów kluczowych w nazwach plików graficznych?
    • Czy każdy plik obrazu jest tak mały, jak to możliwe?
    • Czy sprawdziłeś, jak wygląda zawartość na wszystkich urządzeniach?
  • Czy wezwanie do działania (co czytelnik musi zrobić dalej) jest jasno zdefiniowane?

 

Więcej na ten temat w kolejnej części, sprawdź.