Dodatkowo, gdy umieszczasz linki do innych treści, które odnoszą się do tematu w Twojej witrynie, może to pokazać wyszukiwarkom, że jesteś autorytetem w tym temacie, ponieważ opublikowałeś tak wiele odpowiednich stron z treścią.
Zachowaj jednak ostrożność i zamieszczaj linki tylko do fragmentów treści, które faktycznie pasują do tematu.
Widziałem kilka postów, które próbują rozciągnąć znaczenie i dodają wewnętrzne linki dotyczące wolności finansowej zamiast odpowiednich tematów bankowych.
Artykuł o wolności finansowej może zaryzykować sprzeczność z pierwotnym tematem, w którym banku się zarejestrować. To nie jest spójne doświadczenie użytkownika.
Dodaj do historii za pomocą zdjęć i grafiki
Wizualizacje dodają tak wiele wartości do treści, pomagając w dalszym zilustrowaniu kwestii, wyjaśnieniu kroku lub dodaniu rozrywki.
Podczas dodawania obrazów do treści nie ma magicznej liczby określającej, ile obrazów należy uwzględnić, lub czy powinny one być filtrowane, w skali szarości, czy też unikać ludzi.
Wszystko to w dużym stopniu zależy od kontekstu artykułu i czytelnika. Powinieneś wiedzieć, zanim napiszesz post, kim jest czytelnik, jakie obrazy lubi (lub najlepiej im służy) i co reprezentuje Twoją markę, aby połączyć wszystkie elementy.
Bardziej konkretne jest to, jak optymalizujesz swoje obrazy.
Dla każdego obrazu musisz:
Zoptymalizuj tag ALT
Bez nadmiernego nadziewania się słowami kluczowymi opisz, jak obraz wygląda dla kogoś, kto może nie być w stanie go zobaczyć.
Jeśli jest to obraz talerza pełnego serowych ziemniaków i szklanki mleka, tagiem ALT powinno być „talerz z serowymi ziemniakami ze szklanką mleka”.
Skompresuj rozmiar pliku
Nie ma idealnego rozmiaru pliku, który byłby sensowny do kompresji każdego obrazu, dlatego najlepiej jest utrzymywać pliki obrazów tak małe, jak to możliwe, bez zniekształcania jakości obrazu.
Sprawdź obraz na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych
Upewnij się, że obraz lub grafika nie są rozciągnięte na stronie na urządzeniach mobilnych i wyświetlają się równie dobrze na każdym urządzeniu.
Powiedz czytelnikowi, co robić dalej
Każdy element treści wymaga wezwania do działania. Musi jasno powiedzieć czytelnikowi, co na świecie powinien zrobić dalej.
Czasami wygląda to na zapisanie się na biuletyn e-mailowy, aby otrzymywać więcej takich treści dostarczanych do ich skrzynki odbiorczej. Innym razem wygląda to tak, jakby klikać linki wewnętrzne, aby przejrzeć więcej, odpowiednią treść.
Bez względu na to, jakie są Twoje cele z tym fragmentem treści, niezależnie od tego, czy próbujesz poprawić rankingi słów kluczowych, czy budować swoją listę e-mailową, użytkownik powinien wiedzieć, co zrobić dalej, poza wyjściem z treści i powrotem do wyników wyszukiwania.
Przyjazna dla użytkownika lista kontrolna pisania
- Czy treść zapewnia to, co mówi tytuł strony?
- Czy tytuł strony jest wystarczająco ekscytujący, aby go kliknąć?
- Czy nagłówki wspierają historię od nagłówka do nagłówka?
- Czy masz powtarzające się zdania lub duże, duszne akapity?
- Czy Twój czytelnik lubi powtarzające się zdania i duże, duszne akapity?
- Czy dodałeś wewnętrzne linki do odpowiednich treści w swojej witrynie?
- Czy podałeś również linki do stron zewnętrznych?
- Czy użyłeś słów kluczowych w nazwach plików graficznych?
- Czy każdy plik obrazu jest tak mały, jak to możliwe?
- Czy sprawdziłeś, jak wygląda zawartość na wszystkich urządzeniach?
- Czy wezwanie do działania (co czytelnik musi zrobić dalej) jest jasno zdefiniowane?
Więcej na ten temat w kolejnej części, sprawdź.