Etapy pisania treści internetowych SEO

Zdefiniuj podstawowe i drugorzędne słowa kluczowe

Jeśli zaczynasz od zera i nie odkryłeś jeszcze, które słowa kluczowe powinieneś tworzyć wokół treści, sugeruję przeprowadzenie analizy luki w treści, aby określić, jakie słowa kluczowe rankingują twoi konkurenci, a które nie.

Te słowa kluczowe, te o średniej lub dużej liczbie wyszukiwań, mogą dyktować następną rundę tematów treści oraz główne i drugorzędne słowa kluczowe, które należy uwzględnić.

Semrush ma narzędzie Content Gap, które może szybko zidentyfikować te słowa kluczowe za Ciebie

Możesz też udać się do bezpłatnego Planera słów kluczowych Google i rozpocząć badanie, które słowa kluczowe mają konkurencyjną (ale niezbyt konkurencyjną) przewagę i mogą stanowić świetną treść.

Liczba wyszukiwań, konkurencja i kilka innych czynników wskaże, ile razy trzeba umieścić słowo kluczowe w treści. Oto kilka sugestii, gdzie umieścić słowa kluczowe.

Uwzględnij słowo kluczowe w pierwszych 100 słowach

Temat nowego fragmentu treści jest zwykle podyktowany słowem kluczowym, dla którego próbujesz uszeregować.

Umieszczenie tego słowa kluczowego w pierwszych 100 słowach dodatkowo wyjaśni, o czym jest artykuł i doda nacisku potrzebnego zarówno użytkownikowi, jak i wyszukiwarce.

Dodaj słowo kluczowe do swojego tytułu i nagłówków

To proste… jest cienka granica między nadmierną optymalizacją a właściwą optymalizacją treści.

Słowo kluczowe nie musi znajdować się w każdym nagłówku. Tylko tam, gdzie ma to sens i płynie naturalnie.

Oto przykład nadmiernej optymalizacji (i upychania słów kluczowych!) dla słowa kluczowego San Diego Bank:

  • Tytuł: 10 najlepszych banków w San Diego, w których warto otworzyć konto w
  • H1: Wielkie banki w San Diego
  • H2: Banki w San Diego, które są złe
  • H2: Banki w San Diego, które warto rozważyć
  • H3: Banki takie jak banki w San Diego, które mają wszystkie moje pieniądze

Dodaj słowa kluczowe do tekstu kotwicy

Tekst zakotwiczenia wygląda tak . To słowo lub słowa, do których prowadzą linki w poście, przenoszą czytelnika na inną stronę, w tej samej witrynie lub na zewnętrzną witrynę.

Oczywiście, jeśli możesz dodać słowo kluczowe do tekstu kotwicy, zrób to. Ponownie, należy to zrobić naturalnie, tak jak zrobiłem to w pierwszym zdaniu tego akapitu.

To, czego nie chcesz robić, to dodawać mnóstwo słów kluczowych w treści i desperacko łączyć je wszystkie ze stronami wewnętrznymi i zewnętrznymi.

Nie zapomnij o słowach kluczowych z długim ogonem

Długie słowa kluczowe mogą zająć dużo miejsca, jeśli chodzi o optymalizację tytułów, nagłówków, adresów URL i opisów obrazów.

Jeśli jednak zapytanie użytkownika docelowego zawiera więcej niż trzy słowa, warto zoptymalizować treść dla całego słowa kluczowego z długim ogonem .

Jest to szczególnie ważne, gdy tworzysz treści na określone tematy.

Załóżmy na przykład, że tworzysz infografikę o najpopularniejszych kanapach w kształcie litery L, które mogą pomieścić co najmniej 6 osób. Kto szuka tych informacji, wie, że chce kanapy w kształcie litery L i potrzebuje takiej, która jest wystarczająco duża, aby wygodnie pomieścić co najmniej 6 osób.

To Twoja okazja, aby powiedzieć temu użytkownikowi (i wyszukiwarkom), że Twoja infografika zawiera najlepsze kanapy w kształcie litery L, które mogą pomieścić sześć osób.

Unikaj powielania tytułów stron i nakładania się słów kluczowych

Mówiłem o tytułach stron powyżej w przyjaznej dla użytkownika części pisania treści internetowych. Jak wspomniałem, tytuły stron są tak samo ważne dla SEO, jak dla użytkowników.

Aby uniknąć nadmiernej optymalizacji nowej treści, unikaj zduplikowanych tytułów stron.

Należy również unikać zbytniego nakładania się podobnych fraz lub słów kluczowych w tytułach stron między postami lub stronami.

Nie chcesz konkurować w skupieniu z wcześniej opublikowanymi treściami, zwłaszcza na początku tytułu strony.

Jeśli wszystkie trzy tytuły stron zaczynają się od „Optymalizacja postów na blogu”, Google będzie trudniej zrozumieć, jaka jest różnica między tymi postami, niż gdyby tytuł każdej strony zaczynał się od unikalnego słowa kluczowego.

Zoptymalizuj swój krótki, ale słodki adres URL

Po napisaniu treści i przygotowaniu do publikacji upewnij się, że adres URL nadal pasuje do tytułu i zawiera podstawowe słowo kluczowe, używając jak najmniejszej liczby słów.

Czasami okazuje się, że kiedy zaczynasz pisać, zamierzałeś omówić 22 powody, dla których rośliny zimozielone są lepsze niż rośliny jednoroczne. Ale w połowie zauważyłeś, że utknąłeś w wymyślaniu więcej niż 12 powodów.

Może się też zdarzyć, że musisz zaktualizować post na blogu o najlepszych przepisach na wakacje na 2020 rok, aby odzwierciedlić najlepsze przepisy na wakacje z 2021 roku.

Aby uniknąć konieczności aktualizowania adresu URL za każdym razem, gdy trzeba zmienić tytuł, w pierwszej kolejności nie dodawaj liczb do adresu URL.

Dzięki temu nie musisz konfigurować przekierowań ani aktualizować adresu URL za każdym razem, gdy aktualizujesz post lub decydujesz się pójść w zupełnie innym kierunku.

Wyjątkiem jest sytuacja, w której liczba jest specyficzna dla podstawowego słowa kluczowego.

Skoncentruj się na tym, by adres URL był krótki i przyjemny , obejmujący punkt tematu i zawierający słowo kluczowe.

Podsumuj punkt treści w metaopisie

Świetny metaopis – taki, który sprawia, że ​​użytkownik chce kliknąć – zawiera jak najmniej słów, aby podsumować, czego można się spodziewać na stronie (od 138 do 148 znaków) i zawiera 1-2 słowa kluczowe.

ak, istnieje szansa, że ​​Google zignoruje Twój genialnie spreparowany opis meta i przepisze swój własny.

Ale jeśli nie masz kryształowej kuli, która powie ci za każdym razem, gdy Google zdecyduje się przepisać twój opis meta, gorąco polecam, aby zawsze przedstawiać najlepszy opis meta.

 

Nie optymalizuj treści wyłącznie na podstawie wtyczki

Uuuuu… czy to kolejne czerwone światło w Yoast?

Nie zrozum mnie źle, wtyczki takie jak Yoast mogą być niezwykle pomocne przy tworzeniu i optymalizacji treści. Ale pod koniec dnia musisz zachować równowagę między optymalizacją treści pod kątem botów a prawdziwymi ludzkimi użytkownikami.

Skoncentruj się na tworzeniu treści, których potrzebują Twoje osoby – treści, które dostarczają szczegółowych informacji, oferują rozwiązanie, zapewniają rozrywkę i/lub rozwiązują konkretny problem.

Następnie zoptymalizuj zawartość, przechodząc przez całą listę kontrolną, wszystkie trzy listy kontrolne.

Możesz równie dobrze stwierdzić, że jedno zdanie, za które dostajesz czerwone światło, faktycznie czyta się doskonale dla człowieka i dodaje wartości do akapitu.

Wskazówki dotyczące pisania wysokiej jakości treści internetowych

Zapewnij coś innego w swojej treści

Od nas wszystkich czytelników online prosimy o unikanie pisania kolejnego posta na blogu, który omawia X najczęstszych sposobów robienia ABC i zawiera te same wskazówki, co prawie każdy inny opublikowany post na blogu mówiący o ABC.

W dzisiejszych czasach rzadko można znaleźć treści na popularny temat, które oferują coś wyjątkowego i naprawdę obejmują wszystkie informacje na dany temat.

W większości przypadków można znaleźć podobieństwa między witrynami oferującymi te same wskazówki, porady lub informacje między witrynami.

Zajmij się wszystkim, co trzeba wiedzieć na ten temat

Tutaj możesz zrobić sobie przerwę i wyróżnić się! Aby to zrobić, naprawdę musisz zająć się wszystkim, co możesz wiedzieć na ten temat – i mam na myśli wszystko .

Jeśli nie masz pewności, o jakich informacjach powinieneś napisać, przejdź do narzędzia Topic Research firmy Semrush lub Answer the Public.

Wprowadź temat lub słowo kluczowe i dowiedz się, kto, co, kiedy, dlaczego i jak pytania ludzie faktycznie wyszukują w Internecie.

Następnie możesz zamienić te pytania w nagłówki i/lub często zadawane pytania, dodając odpowiadające im akapity, aby objąć każdy aspekt tematu.

Pytania, które nie są nagłówkami, mogą nadal dostarczać dodatkowych pomysłów na to, co należy uwzględnić podczas tworzenia akapitów.

 

Rozległe badania w celu dostarczenia dokładnych informacji

Pamiętaj, aby dokładnie zbadać odpowiedzi na te pytania, jeśli osobiście nie znasz odpowiedzi.

Twoje imię i/lub marka kryje się za tą treścią, więc chcesz się upewnić, że dostarczasz informacje oparte na faktach i właściwie pozyskujesz wszelkie informacje, które badałeś.

Używanie tego rodzaju strategii do badania tego, o czym powinieneś pisać, pomoże ci uniknąć publikowania tych samych 10 faktów, które opublikowała już każda inna marka.

Zaoferujesz również czytelnikowi dużą wartość, umieszczając wszystkie informacje na dany temat w jednym fragmencie treści i unikając opuszczania witryny w celu uzyskania dodatkowych informacji.

Spełnij oczekiwania odwiedzających — każdy odwiedzający

Jeśli piszesz post z przepisem, czy dołączyłeś obrazy dla każdego kroku dla tych wizualnych czytelników?

Jeśli piszesz post na blogu o nowym miejscu podróży, czy wspomniałeś o wszystkim, co jest do zrobienia w tym miejscu i o wszystkim, co powinieneś wiedzieć przed przyjazdem dla tych, którzy muszą wiedzieć wszystko?

Każda marka ma inne persony , z którymi próbuje się połączyć, co oznacza, że ​​musisz pisać dla wszystkich tych person.

Niezależnie od tego, czy 80% Twoich odbiorców dobrze reaguje na więcej treści wizualnych, czy 50% woli dłuższe akapity, musisz stworzyć treść, która zadowoli wszystkie osobowości Twojej marki.

Zanim zaczniesz produkować swoje treści, zdefiniuj, dla kogo są one przeznaczone, w jakim formacie będą najlepiej odbierane i w jakich kanałach dystrybucji je promować.

Podsumowanie

Każda publikowana treść powinna być czymś, z czego jesteś dumny. Spraw, aby było to coś, co chciałbyś udostępnić odwiedzającym, innym markom i wpływowym osobom w Twojej przestrzeni.

Upewnij się, że Twoje treści przekroczą oczekiwania każdego odwiedzającego, dostarczając interesujących informacji, mając przejrzystą strukturę treści i wnosząc wartość do tematu.

Przejrzyj te elementy listy kontrolnej, zanim wyślesz je w świat, aby upewnić się, że zrobiłeś wszystko, co w Twojej mocy!